måndag 5 september 2011

På date med en fransyska!

Sicken vecka det varit!
Fett go på jobb med projekt som startar, stoppar, vinglar till å drar vidare.
Stimulerande å aldrig tråkigt!

Tyvärr slöat till lite gällande mitt pågående renoveringsprojekt.
Hamnat i fasen där det spacklas, slipas, spacklas, slipas... ja, ni fattar.
Riktigt tradig fas. Men visst, det är bara en liten puckel där det på andra sidan finns tapeter, färg å färgsättning, materialval, golv, möblering, ljussättning å mys i nya ljusa fina rummet. Fasiken, det är ju som Håkan btukar säga, "det är bara lite hårt arbete som saknas". Så vad väntar jag på? Kom igen nu då!

Skulle behövt ett riktigt gott standup-gig med en publik som bär mig fram på sina skrattsalvor. Surfa fram på vågorna och få tillgodosett mitt behov av att roa andra, samtidigt som jag, skrattjunkien, blir bekräftad. Men, tyvärr! Jag får vänta tills på torsdag, då ska jag å en massa andra goa komiker roa en liten men naggande go publik i Kristianstad, på Hessle Bar, 20:oo! Kom dit du också vetja!

Ja just det, fransyskan var det ju...
1,2 kg, sakta stekt i ugnen på 110 grader, där efter marinerad i två dygn. Två dygn under vilka jag upprepade gånger masserat köttabiten för att få in marinaden ordentligt. Så i går, söndag, kläddes den av och skivades tunt, riktigt tunt och skall strax ätas på en buffé. Gott som påckors kan jag lova!

Nu låter vi veckan börja, föllseveckan med stort F!
Idag fyller mamsen, på onsdag fyller syrran å som en kröning på veckan, fyller denne ödmjuke herre om fredagen!

Grattis tjejer, vi ses till buffén på fredag! Då har vi date med en fransyska!

Kram, Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar