måndag 10 oktober 2011

Tiden rusar fram, själv hankar jag mig fram!

Med nuvarande tempo med bloggandet verkar det snarare bli månadsvisa inlägg än veckoinlägg. Förmodligen ingen som gråter över det, men likväl, har jag utlovat ett inlägg per vecka så har jag.

Försöker mig på en kort sammanställning sedan sist.
  • Jag min syster å min mor har alla hunnit fylla år.
  • Jag med många fler har jobbat hårt för att driftsätta en ny version av ett IT-system.
  • Jag har designat, utvecklat och driftsatt en ny webblösning åt Åstorps Hembygdsförening.
  • Jag har skojat runt på;
    • Hessle Bar i Kristianstad
    • GARVA i Malmö
    • Tidbloms Comedy Klubb i Göteborg
  • Jag har odlat skägg
  • Jag har påminnts om att jag är tidsoptimist
  • Jag har återupptäckt "Katastrofala omslag", hysteriskt kul
Så med facit i hand har även jag rusat fram. Inte alltid i takt med den närmsta familjen och renoveringsprojekten här hemma har fått stå tillbaka. Med andra ord, dags att jobba i kapp här hemma.

Så i lördags mötte frugan upp när jag kom från Göteborg. Vi åkte till Colorama och beställde tapeter som yngsta dottern direkt klassificerade som "extremt fula".
Jag tror att hon snart flyttar hemmifrån.

Dagen är ledig från jobb-jobbet och jag bloggar nu för att strax renovera innan jag skall försöka hinna krama om frugan lite. För idag är inte vilken dag som helst. Näh!
För idag är det tjugofyra år sedan jag å min fru träffades! Tjohoo!

Nu är detta inte helt korrekt, vi träffades egentligen för första gången på en Grenå-tura i februari samma år. Jag tog mod till mig och bjöd upp henne till dans. Jag blev "brutalt" avspisad, med motiveringen att jag var full och hade slips! Men trägen vinner...

Nästa år har vi varit gifta i tjugo år. Jag har det bra, det har jag! 
Till nästa gång vi ses eller hörs, go, go, go...

//Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar